poniedziałek, 23 marca 2015

5 cytatów z: "Między książkami" Gabrielle Zevin



Nigdy jeszcze na tym blogu, nie dzieliłam się z Wami cytatami. Po prostu nie czułam takiej potrzeby :D. Dlatego bardzo się zdziwiłam, kiedy po zapisaniu w notesie kolejnych słów z tej książki, naszła mnie ochota na podzielenie się nimi w poście. 

*****
"Odgradzamy się od ludzi, bo myślimy, że jesteśmy nie do pokochania, lecz myślimy tak dlatego, że jesteśmy odgrodzeni od ludzi."

"Myśli o swoim mózgu. Uderza go ten paradoks: próbuje zrozumieć szwankujący narząd za pomocą szwankującego narządu."

"Czytamy, bo chcemy czuć, że nie jesteśmy sami. (...) Czytając nie jesteśmy sami"

"Jesteśmy utworami zebranymi (...) nie ma zbiorów złożonych z samych doskonałych opowiadań. Jedno uda się bardziej, inne mniej. Czasem trafi się perła. Koniec końców ludzie pamiętają właśnie te perły a i to niezbyt długo"

"Jesteśmy tym co kochamy"

*****

Jeśli miałabym określić tę książkę w trzech słowach, użyłabym określeń: bardzo dobra, dziwna i nastrojowa, które przyszły mi na myśl w czasie czytania. Jej lektura jest szybka i przyjemna, chociaż zaznaczam, że wielkim hitem nie jest :).

Miłego tygodnia, Patsy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz