czwartek, 30 grudnia 2010

Moje TOP 10 książek przeczytanych w 2010 roku :D

Odkładałam napisanie tego posta i odkładałam, a tu już 30 grudnia! Jak ten czas leci :o.
W tym poście chciałabym przedstawić subiektywny ranking książek, które najbardziej wwierciły mi się w głowę. Nie znajdziecie tu wszystkich pozycji, które mi się podobały, tak jak napisałam będą tu książki, które zostawiły po sobie ślad i często je wspominam :).
Rok 2010 został, przynajmniej w moim przypadku, zdominowany przez różnorakie fantasy, które rozprzestrzenia się jak świeże bułeczki :D.
Rok ten, również, obfitował w wiele wspaniałych (i tych nie) chwil, które często mogłam przypisać, pojedynczym książkom, oto one,
TOP 10 książek 2010 by Patsy:





1. Cykl "Akademia Wampirów" Richelle Mead
    Cykl "Dary Anioła" Cassandry Clare

Miejsce pierwsze zajęły dwie pozycje, gdyż obie pokochałam całym sercem i chętnie będę do nich wracać! Nie wahałam się przy obstawianiu tego miejsca, gdyż jestem z tymi książkami dogłębnie związana. Polecam je każdemu :D



2. Cykl Melissy Marr (2 część "Król Mroku" oraz 3 "Krucha wieczność"
    "Szeptem" Becca Fitzpatrick

Również moi ulubieńcy. Książki wciągające, powodujące niesamowite uczucia oraz zapadające w pamięć. Odrobinę mniej dobre od pozycji z miejsca pierwszego :).



3. "Psy, Rachel i cała reszta" Lucy Dillon
    
Książka kochana, urocza, a przede wszystkim bardzo mi bliska (przez Morciaka, oczywiście :). Autorka wspaniale przedstawiła priorytetową rolę psów w naszych życiach.




4. "Duma i uprzedzenie" Jane Austen
    "Mojra. Wilczyca i Córka Ziemi" 

Książki posiadające swoisty urok i klimat, które bardzo mi się spodobały :). 
Nie jestem pewna, czy przeczytałam "Dumę i uprzedzenie" w tym roku, ale co tam ;).






5. "Dziewczyny z Hex Hall" Rachel Hawkins
    "P.S. Kocham Cię" Cecelia Ahern
    "Święte blizny" Kathleen Duey

Lektury wspaniałe, pełne swoistej magii oraz posiadające oryginalny klimat :)



Wyróżnienia dla "Pragnienia" Carrie Jones.
Ta pozycja również bardzo mi się podobała, ale było dla mnie zagadką gdzie ją umieścić, bo szczerze nie wiedziałam jak wyśrodkować to co do niej czuję :).

W tym roku przeczytałam wiele wspaniałych książek i trudno mi było ostawić 3,4 i 5 miejsce, dlatego na jednym miejscu widnieje kilka pozycji. Wszystkie pozycje, które umieściłam w tym rankingu okazały się wspaniałymi lekturami, do których na pewno będę wracać.

Mam nadzieję, ze ten post przypadł Wam do gustu i zapraszam (tych, którzy jeszcze tego nie zrobili) serdecznie do sporządzenia również takiego rankingu, z chęcią poznam cudzych ulubieńców!

Buziaki, Patsy.

20 komentarzy:

  1. Większość z tych książek mam w planach ;) A niektóre z nich nawet w bliskich planach. Ciekawa jestem czy te moje wyszyystkie plany zrealizuję w 2011? Wątpię, jest ich zbyt wiele ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. B. fajny ranking, może zrobię takowy u siebie, tylko u mnie będzie widniało może trochę więcej pozycji, ponieważ każda książka, którą przeczytałam trafiła w mój gust czymś co wyróżnia ją ponad inne ;) Szczęśliwego Nowego Roku i zapamiętanego sylwestra ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciągle poluję na "Szeptem", ale póki co nie mogę dopaść:P

    OdpowiedzUsuń
  4. "Psy, Rachael.." mam na półce, ale jeszcze nie czytałam ;) Czas chyba nadrobić zaległości :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Szeptem i Trylogię "Dary Anioła"- na prawdę świetne książki

    OdpowiedzUsuń
  6. "Szeptem" oraz "P.S. Kocham Cię" czytałam, aczkolwiek nie zaliczyłabym tych książek do mojego top 10. Ot, takie przeciętne czytadła, "Szeptem" wciągające, ale nic więcej. ;) "Dumę i uprzedzenie" również mam za sobą, ale myślę, że tu w moim przypadku stosowniejszym słowem będzie "zmordowałam" tę książkę niż "przeczytałam". Bo nudziła mnie niemiłosiernie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. czytałam dwie pierwsze pozycje a reszte mam zamiar zaczac ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. z wymienionych przeczytałam pięć pozycji, ale w 2011 mam zamiar przeczytac, np. Carrie J.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki znajdujące się na pierwszym miejscu z pewnością przeczytam, ponieważ już kiedyś, czytając Twoje recenzje, miałam je w planach. Rankingu raczej nie zrobię, bo, szczerze, nie umiem się połapać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam w planach przeczytanie "Szeptem"... ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo dary anioła na pierwszym miejscu, idealny wybór! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy ranking, zwłaszcza, że czytałam sporo negatywnych recenzji wielu z powyższych tytułów. Ale w planach na przyszły rok mam kilka z nich, więc sama się przekonam czy warto :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Większość czytałam, kilka muszę nadrobić. Na przykład "Dumy i uprzedzenia" nie miałam w łapkach i jak dla mnie to WIEEELKI wstyd ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna notka i bardzo orginalny pomysł ;) Ostatnio widziałam w bibliotece książkę ,,Miasto szkła'' I skoro u ciebie zajmuje 1 miejsce to musi być warta uwagi. Mam pytanie czy to 1 część? Czy przed tą są jakieś inne.
    Proszę zostaw odpowiedź u mnie w komentarzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z "Darów Anioła" przeczytałam tylko pierwszą część i choć pozytywnie mnie zaskoczyła, to już nie kontynuowałam cyklu...
    Pozdrawiam, szczęśliwego nowego roku! ^^

    P.S. dodaję do linków :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tu Kobra z bloga wasze-recenzje.blog.onet.pl
    Chciałabym poinformować o przeniesieniu, dlatego proszę o przeczytanie nowej notki, usunięcie mnie linek i wstawienie do nich nowej wersji
    Pozdrawiam
    PS. Bardzo fajna ta lista przebojów :) Ja bym nie umiała zdecydować, co mi się najbardziej podobało

    OdpowiedzUsuń
  17. "Dumę i uprzedzenie" też czytałam, a "Szeptem" planowałam, ale zrezygnowałam z tego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapraszam do przeczytania nowej notki na secret-books

    OdpowiedzUsuń
  19. najbardziej ciekawi mnie ‘szeptem’ i ‘dziewczyny z hex hall’. może w tym roku uda mi się je przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Psy, Rachel..." rzeczywiście bardzo fajnie się czyta. Miła i przyjemna lektura, pełna ciepła i optymizmu

    OdpowiedzUsuń