sobota, 25 grudnia 2010

Henri Lœvenbruck "Mojra. Wilczyca i Córka Ziemi" ("La Louve et l'enfant. La Moira tome 1")

Wydawnictwo: Otwarte
Tłumaczenie: Eliza Kasprzak-Kozikowska
Data wydania: 11 lutego 2010r.
Ilość stron: 320
Tom w serii: 1

Na temat tej pozycji mam Wam wiele do przekazania i mam nadzieję, że umieszczę w tej recenzji choć cząstkę tego, co tak mnie zachwyciło. "Mojra. Wilczyca i Córka Ziemi" jest pozycją  oryginalną, bardzo ambitną i pełną swoistej magii.

Alea w dniu, w którym dotyka ręki umierającego starca i przywłaszcza sobie jego pierścień, nabywa niespotykaną moc. Po tym zdarzeniu jej życie zaczyna się komplikować, wplatają się w nie różne postacie, w tym druid, krasnolud, rycerz, oraz wiele innych. Wyruszając w podróż nie wie, że czyhają na nią niebezpieczeństwa, o których nie ma pojęcia, wiele osób chce przecież wykorzystać moc Córki Ziemi.
Akcja, jednak nie rozgrywa się tylko od strony Alei. Poznajemy również losy uciśnionego wiele lat temu rodu Tuathannów, który po przełomowym znalezieniu pierścienia, wyrusza odzyskać zabrane mu ziemie.
Jesteśmy również świadkami podróży białej wilczycy, która po odejściu ze stada odkrywa wolność, ale i też niestety zło. Nie rozumie ona ludzi, którzy bez powodu ją atakują oraz tych, którzy okazują jej miłość.

Wszyscy przedstawieni bohaterowi są bardzo dobrze dopracowani, przez co stają się wyjątkowi. Z początku nie podobało mi się przeskakiwanie z jednej rozgrywanej akcji do drugiej, ale z każdą kolejną stroną stawało się do dla mnie świetnym urozmaiceniem.

Muszę też pochwalić świetny klimat. Do jego stworzenia przyczynił się na pewno język, w którym użyto archaizmów, aczkolwiek nie w sposób nachalny, przez co tekst jest łatwy i przyjemny w odbiorze. Opisy też dodają magii tej pozycji, rzadko mnie one interesują, ale w tej książce były one tak świetne, że mimowolnie cały świat stworzony przez autora stawał mi przed oczami.

W odnalezieniu się w akcji oraz administracji krainy przedstawionej w tej książce bardzo pomaga znajdująca się na początku mapka. Jest ona jasna i przejrzysta, przez co możemy śledzić podróże postaci, podziwiać różnorodność krajobrazów oraz zapoznać się za wszystkimi pięknymi nazwami miejscowości.

"Mojra. Wilczyca i Córka Ziemi" jest niesamowitą pozycją, która wciąga oraz jest pełna niespodziewanych zwrotów akcji. Polecam ją bardzo mocno każdemu, kto jest spragniony dobrej literatury i  oryginalnej magii.

Moja ocena 10/10.

Pozdrawiam, Patsy :)

24 komentarze:

  1. ooo... a ja mam na półce trzy tomy :) mój chłopak się zaczytywał ;) Muszę się w końcu za nie zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanowię się ;) Ale to już po świętach ;D Życzę Ci wesołych Świąt, które dobiegają już końca...

    OdpowiedzUsuń
  3. skoro tak polecasz to spróbuję przeczytać. =) [http://toocloseforcomfort.blox.pl]

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesująca okładka. Intryguje, przyciąga, zatrzymuje. Tak, takie okładki zdecydowanie pomagają.

    Ciekawa recenzja, po niej mam ochotę przeczytać, jeżeli oczywiście uda mi się ją dostać :) .

    OdpowiedzUsuń
  5. Uuuu... Ciekawie :) Jeśli ją gdzieś zobaczę, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś bardzo chciałam ją przeczytać. Potem mi trochę przeszło i w końcu całkiem o niej zapomniałam. Nie wiem czy nadal mam na nią ochotę, jednak skoro polecasz może kiedyś przeczytam... może ;) Na razie mam tyle książek do przeczytania i takich, które chcę "koniecznie, zaraz, teraz, w tej chwili" przeczytać, że szok ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje się całkiem niezła, sama kiedyś zastanawiałam się nad jej przeczytaniem
    [wasze-recenzje]

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytam tyle dobrych opinii... mam nawet na liście "do kupienia". Muszę więc koniecznie sięgnąć ; )

    OdpowiedzUsuń
  9. Po twojej recenzji od razu człowiek ma ochotę pochłonąć opisaną książkę.
    Ze mną jest podobnie bardo chętnie zabiorę się za tą pozycje jeśli tylko ją gdzieś znajdę ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę, muszę... Strasznie mnie nią zainteresowałaś! :) Chociaż już wcześniej o niej słyszałam, teraz nabrałam na nią ogromnej ochoty!

    OdpowiedzUsuń
  11. Może kiedyś...
    (I tak na marginesie: chcę dać jak najkrótszy komentarz, bo zazwyczaj dodaję długie...) Lecz teraz mi to chyba nie wyjdzie. Muszę napisać, że mnie również zainteresowałaś i być może kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Choć recenzja pochlebna, to książka nie do końca trafia w mój gust. Omijam tego typu fantastykę, bo takie powieści po prostu mnie nudzą. Ale nie mówię "nie". :)

    OdpowiedzUsuń
  13. słyszałam już o niej, ale jak dotąd nie przeczytałam

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie jestem przekonana. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wydaje się ciekawa ;) Może jeżeli przeczytam książki z mojej listy to ją na nią wpiszę ;P Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam już kilka opinii na temat tej pozycji. Jedne pozytywne, drugie nie. Chyba będę musiał się sama przekonać czy jest to "coś" w tej książce ;)

    Pozdrawiam i dodaję do linków :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A to bym nawet chciała przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam o tej książce same pochlebne opinie, więc na pewno ma to magiczne "coś" ;) Niestety, u mnie też napięty grafik książkowy, więc nie wiem kiedy będę miała okazję po nią sięgnąć, ale bardzo bym chciała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wczoraj, będąc w bibliotece pytałam się o tą książkę...
    nie ma jej jeszcze, jako, iz jest dosyć nową pozyją...
    Ale na 100% ją gdzies znaj ei przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. za fantazy jakoś szczególnie nie przepadam, ale lubię motywy krasnoludów więc nie mówię książce nie.

    OdpowiedzUsuń
  21. kiedyś dostałam ulotkę na temat tej ksiązki i miałam wtedy na nią wielka ochotę - traz już mniejszą, ale kiedys na pewno sięgne:)

    OdpowiedzUsuń
  22. W sumie czemu nie, jednak nie wiem czy motywy krasnali mnie przekonują. Zobaczę jeszcze. Zapraszam do mnie. Jestem nowa na blogspocie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Korciło mnie, żeby to przeczytać (ach, te ulotki i śliczne okładki^^), ale na razie nie miałam okazji. W przyszłym roku pewnie to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń