sobota, 3 marca 2018

Stosik 1/2018


Rok się dopiero co zaczął (wiem, że minęły już dwa miesiące, ale...), a ja już zgromadziłam ładny książkowy stosik, z którym chciałabym się w dzisiejszym poście z Wami podzielić :).

Timothy D. Snyder "O tyranii"
Książkę tę przeczytałam w styczniu i podzieliłam się moją opinią na temat tej pozycji w podsumowaniu czytelniczym tego miesiąca. Lektura ta nie była zła, miałam z nią jednak kilka problemów - jednym z nich jest jej rozmiar. Zważywszy na regularną cenę 20 zł, uważam, że czytelnik powinien otrzymywać obszerniejszą i lepszą zawartość, gdyż "O tyranii" jest raczej ciekawą broszurką, niż przeciętnie rozumianą książką.



Jane Austen "Pride and Prejudice"
Pozycję chciałam ponownie przeczytać już od kilku lat. Postanowiłam jednak, że zrobię to w oryginale - czekałam tylko na ładne wydanie.W końcu udało mi się ją złapać w całkiem dobrej cenie na bookdepository, z czego bardzo się cieszę :). Tego wydania jeszcze nie czytałam, ale nie mogę się doczekać!


Anne Bronte "Lokatorka Wildfell Hall"
Tak bardzo się cieszę, że wydawnictwo MG wydało tę książkę w tej prześlicznej oprawie! Książkę tę chciałam przeczytać już od dawna, jednak dotychczasowa okładka naprawdę mi się nie podobała, a jakoś z zakupem oryginału mi się nie spieszyło. "Lokatorka Wildfell Hall" już przeczytana, o czym więcej w podsumowaniu czytelniczym lutego (spoiler: bardzo mi się podobała ;).

Charles Dickens "Klub Pickwicka"
Kolejny klasyk na mojej liście. Za dzieła Charlesa Dickens'a chciałam się już zabrać od jakiegoś czasu, więc kiedy zobaczyłam tę pozycję na promocji zbyt długo się nie wahałam. Jeszcze jej nie przeczytałam, chociaż na próbę przeczytałam paręnaście pierwszych stron i jakoś tego nie poczułam. Nie poddam się jednak tak łatwo ;).

Ken Liu "Królowie Dary"
Słyszałam o tej książce dużo dobrego od zaufanego recenzenta, postanowiłam się więc skusić. Bardzo lubię książki z gatunku high fatasy, jednak mimo, że przeczytałam już 100 stron, na razie nie jestem przekonana. Książka ta nie jest zła, jednak nie potrafi podtrzymać mojego zainteresowania zbyt długo. Zobaczymy jak będzie dalej :).

Richard E. Nisbett "Geografia myślenia"
Czytałam fragment tej książki na zajęcia, który bardzo mnie zainteresował. Postanowiłam więc skusić się na całość ;). Lektura już za mną - całkiem udana, chociaż momentami trochę nudna (o czym więcej w podsumowaniu czytelniczym lutego).

*****

To na tyle! Kolejny stosik nadejdzie pewnie niedługo, gdyż w nadchodzących miesiącach wychodzą bardzo mnie interesujące pozycje ;D.

Miłego czytania,
Patsy.

1 komentarz: