niedziela, 18 czerwca 2017

Półroczny przegląd czytelniczy (TAG)



Już w ostatnich latach chciałam napisać ten post, ale jakoś zawsze to półrocze mi uciekało ;). W tym roku jestem na czas! Ten tag znalazłam na youtube (autorzy: readlikewildfire i earlgreybooks) i postanowiłam wykorzystać jego pytania :D.

1. Najlepsza książka roku 2017 (jak dotąd)
Przeczytałam tyle wspaniałych książek w tym roku, że aż trudno wybrać jedną najlepszą... więc pozwolę sobie wybrać kilka, gdyż zachwytów nigdy nie za mało!
Leigh Bardugo "Królestwo kanciarzy"
Brian Staveley "Ostatnia więź"
R. J. Palacio "Cud chłopak"
Jandy Nelson "Oddam ci słońce"


2. Najlepsza kontynuacja roku 2017 (jak dotąd)
Wiadomo wszystkie powyższe ;P, jednak dla różnorodności:
Marissa Meyer "Winter"


3. Nowość, której jeszcze nie przeczytałeś, a chcesz
"Skullsworn" Briana Staveley - jak na razie jest wydana po angielsku, jednak nie podoba mi się aktualna okładka... Niecierpliwe więc czekam na wydanie brytyjskie lub polskie :D


4. Najbardziej wyczekiwana zapowiedź na drugie półrocze
"Starcie królestw" Cindy Williams Chima - postanowiłam poczekać na wydania polskie, jednak przez zawirowania ze zmianą okładki oczekiwanie baaaardzo się przedłużyło.

5. Największe rozczarowanie
Renee Ahdieh "Gniew i świt" - miałam duże oczekiwania, więc może dlatego tak wyraźnie się rozczarowałam.

6. Największa niespodzianka

Stephanie Garber "Caraval" - przeciwnie do powyższej lektury, względem tej nie miałam dużych oczekiwań - chciałam po prostu się rozerwać. A tu proszę! Bardzo przyjemnie spędzony czas, świetna atmosfera i oryginalna fabuła :D.

7. Książka, która cię wzruszyła
R. J. Palacio "Cud chłopak" - ahhh, ta książka, jest jak miód na serce :3. Nie mogę się doczekać filmu (premiera w listopadzie).


8. Nowy ulubiony pisarz (debiut, albo nowy dla mnie)
Kusi mnie, żeby wybrać autora, które pierwszą pozycję właśnie czytam, ale nie wiem, czy byłoby to rozsądne ;P. Przeglądając moją listę przeczytanych pozycji, zauważyłam, że nie przeczytałam zbyt wiele nowych twórczości...
Lisa Kleypas - może nie powala mnie na kolana, ale jej historyczne romanse są świetną i lekką rozrywką ;)


9. Najnowsze książkowe zauroczenie
Kurczaczki - jakoś w tym roku szału w tym temacie nie ma ;P. Jestem więc zmuszona wybrać bohatera z pierwszej książki jaką w 2017 przeczytałam.
Kaz Brekker z "Królestwa kanciarzy" Leigh Bardugo :3



10. Książka, która cię uszczęśliwiła
"Polyanna" Eleanor H. Porter


11. Nowy ulubiony bohater
Valyn (Brian Staveley Kroniki Nieciosanego Tronu) - nie tak nowy, bo z marca, jednak na siłę wybierać nie będę ;P.

12. Najpiękniejsza książka, którą nabyłeś w tym roku
W tym roku jakoś nie szaleję z zakupami, więc dużego wyboru nie mam. Jednak najbardziej estetycznie zadowalające lektury to:
Stefano Zuffi "Jak czytać włoskie malarstwo renesansowe"
Marta Dymek "Jadłonomia"


13. Jakie książki musisz przeczytać do końca roku
Moja lista jest dłuuuga. Ostatnio mam parcie na literaturę bardziej ambitną i na tę chwilę czekają na mnie książki Milana Kundery. Chciałabym również przeczytać Wiedźmina, kilka książek Robin Hobb oraz kilka węgierskich tytułów. Jednak to tylko wierzchołek góry lodowej :D


THE END

Całkiem miły tag :). Jak na razie mój rok czytelniczy idzie obiecująco i nie mogę się doczekać dalszych odkryć :D!

Miłego tygodnia,
Patsy.

5 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, ale mam ochotę na "Oddam ci słońce". Życzę Ci, abyś w kolejnym półroczu również trafiła na tyle dobrych tytułów co do tej pory. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie :D. Dziękuję! Również życzę udanych lektur ;D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Na szczęście na dobrych lekturach ;)

      Usuń
  3. Też byłam ( i ciągle jestem) zauroczona "Caravalem"! <3
    Czy miałabyś coś przeciwko, gdybym napisała ten TAG u siebie? :)

    OdpowiedzUsuń