sobota, 23 lutego 2019

O ulubionych książkach roku 2018 w kilku słowach | POOKI 2018



W ramach powrotu do blogowania postanowiłam stworzyć krótki post o moich ulubionych lekturach roku 2018 ;). O każdej z książce postaram wyrazić się w kilku słowach/jednym zdaniu, tak, aby zawrzeć swoje myśli w jakichś określonych granicach i nie za bardzo rozpływać się w peanach.
Chciałabym tylko zaznaczyć, że w zeszłym roku przeczytałam 117 pozycji, więc wspomniane tutaj, to moi absolutni ulubieńcy, wybrani ze starannością i świadomością powagi tytułu ;D.
Z niewielkim opóźnieniem ekhem, ekhem, prezentuję lektury, które najbardziej oczarowały mnie w zeszłym roku:


Jay Kristoff "Nibynoc" i "Bożogrobie"
Absolutnie fenomenalna seria fantasy, charakteryzująca się oryginalnością, wielowymiarowymi postaciami oraz wspaniałym humorem.


Małgorzata Musierowicz "Ciotka Zgryzotka"
Pełna rodzinnego ciepła,  czyli Jeżycjada w najlepszym wydaniu.


Taylor Jenkins Reid "The Seven Husbands of Evelyn Hugo"
Całkowicie absorbująca, poruszająca i dająca do myślenia książka o drodze kobiety do sławy i związanymi z tymi konsekwencjami.


Shaun Bythell "The Diary of a Bookseller"
Przezabawna, pełna ironicznego humoru, ale i też ciekawych informacji pozycja, która z pewnością będzie smakowitą lekturą dla każdego mola książkowego.


Mark Manson "The Subtle Art of not Giving a F*ck"
Poradnik, który faktycznie daje realistycznie brzmiące i praktyczne porady.

Na specjalne wyróżnienie zasługują również autorzy, których książki (więcej niż 1) przeczytałam w tym roku: Matt Haig, Colleen Hoover oraz Tessa Dare.

*****

To na tyle! Oczywiście przeczytałam w zeszłym roku wiele świetnych lektur, jednak postanowiłam skupić się na zdecydowanych faworytach ;).

Miłego czytania,
Patsy.

3 komentarze: