niedziela, 24 sierpnia 2014

Sposób na naukę języka obcego - fiszki cz.2

Wydawnictwo: Cztery Głowy

W tym poście czas na drugę część recenzji pakietu fiszkowego. Aby zapoznać się z pierwszą (gdzie również dzielę się moją fiszkową historią), zapraszam tu.
W dzisiejszym odcinku:

Wyrazy zdradliwe
Poziom: zaawansowany (C1)
Na kartonikach: wyrazy

Muszę przyznać, że ten zestaw najbardziej przypadł mi do gustu. Po pierwsze przez bardzo ciekawy temat (wyrazy, które są podobne w języku angielskim i polskim, a których znaczenie jest zupełnie inne) jak i świetnie dobrane przykłady: połączenie tych bardziej znanych dla mniej zaawansowanych, jak i tych ciekawszych, które zainteresują bardziej doświadczonych. Uwielbiam takie połączenie! Utrwalam sobie słówka, które już znam, a przy tym bezproblemowo uczę się nowych, np.
odór, wiem, że odour to w j. angielskim po prostu zapach, ale dowiaduję się, że odór to stench
Razem z ciekawym zdaniem, słówka zapamiętuje się szybko i łatwo.
Polecam ten zestaw również dla średnio zaawansowanych, gdyż na początku nauki łatwo o popełnianie błędów, które te fiszki szybko naprawiają.

Najczęstsze błędy
Poziom: średnio zaawansowany (B1, B2)
Na kartonikach: słowa i konstrukcje

Dla kontrastu to jest zestaw, który zbytnio mnie nie cieszył. Nie twierdzę, że jest zły, bo nie jest, ale po prostu nie wpisuję się zanadto w moje potrzeby. Na te 100 kartoników, tylko kilka mnie zaskoczyło. Wniosek z tego taki, że jeśli jesteś na poziomie zaawansowanym, radziłabym sięgnąć po inny zestaw (np. ten powyżej ;). Nie ma się jednak co dziwić, bo fiszki te są kierowane do poziomu średniozaawanoswanego :D. Sądzę, że w przypadku, kiedy ktoś ma językowe wątpliwości, albo chce ugruntować sobie wiedzę i pozbyć typowych błędów, zanim przejdzie na następny poziom, ten zestaw będzie idealny. Bez problemu rozwiąże on problem częstych błędów w najbardziej popularnych konstrukcjach.

Podsumowanie
Jestem wielką fanką fiszek, a te stały się moimi ulubionymi! Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie nawet spośród czterech zaprezentowanych propozycji. Fiszki te są porządnie wykonane technicznie jak i naukowo, a cały system (również online) jest świetnie skonstruowany, pozwala bardzo dobrze i szybko przyswoić wybrany materiał! Najbardziej przydatny w przypadku nauki zupełnie nowego języka obcego (w moim przypadku włoskiego). Miesiąc pracy ze STARTEREM, a mam wrażenie, że wiem już więcej niż po dwóch latach nauki hiszpańskiego w szkole i na płatnych kursach...
Polecam szczerze i serdecznie!

Buziaki, Patsy :)


Produkt ten otrzymałam do recenzji od wydawnictwa Cztery Głowy, co w żadnym stopniu nie ma wpływu na moją osobistą opinię.

3 komentarze:

  1. Mnie też bardzo się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej fiszki może snie są doceniane ale moim zdaniem stanowią bardzo fajny sposób na naukę języka obcego. W przypadku języka angielskiego warto przeczytać artykuł https://kedu.pl/jakie-fiszki-do-nauki-angielskiego-dla-dzieci-kupic/ gdzie napisano jakie fiszki najlepiej jest kupić.

    OdpowiedzUsuń