poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Sposób na naukę języka obcego - fiszki cz.1


Wydawnictwo: Cztery Głowy

Fiszkowy wstęp: moja historia oraz wprowadzenie

Dzisiaj z radością przedstawię Wam coś innego, co naprawdę ma duży wpływ na szybkość nauki języka obcego.
Zaczęłam używać fiszek już kilka lat temu, kiedy to na początku liceum, zainspirowała mnie moja koleżanka. Robiłam je sama, najpierw na zwykłych, pociętych ze stron zeszytu karteczkach, potem przeszłam do bardziej estetycznych, większych, używając do tego papieru technicznego. Fiszki są świetne, kiedy musisz zapamiętać większą ilość słówek, lub po prostu kiedy Twoja pamięć nie radzi sobie ze zwykłymi listami (jak moja).

Kiedy dostałam propozycję od wydawnictwa Cztery Głowy, aby zrecenzować zestaw fiszek z języka angielskiego, z chęcią się zgodziłam, bo już wiedziałam, że dla mnie, jest to najlepszy sposób na naukę.

Zestaw, który dziś przedstawię w połowię, składa się z 4 propozycji tematycznych - każda z nich zawiera 100 fiszek, wraz z opcją odsłuchania nagrań online oraz fiszek w formie quizu (również online). Jeden taki pakiet kosztuje 10 zł. Rozmiar jednego tytułu jest idealny, aby wrzucić go do torby i uczyć się np. w komunikacji miejskiej, a nagrania bez problemu można zgrać na telefon. Chciałabym również zaznaczyć, że z początku kompletnie zignorowałam dodatki w formie online - myślałam, że są kompletnie zbędne (ot,taki gadżet), otóż okazało się, że są niezwykle przydatne - zwłaszcza jeśli jesteś słuchowcem, wolisz opcję kursów online, chcesz utrwalić wiedzę, albo po prostu nie wiesz jak coś wymówić. 

Konkretne produkty

Konstrukcie egzaminacyjne
Poziom: zaawansowany (C1, C2)
Na kartonikach: idiomy, wyrażenie idiomatyczne

Ten pakiet przykuł moją uwagę jako pierwszy. Podchodząc ambitnie do matury, jest wręcz niezbędne, aby zadbać o różnorodnośc językową - do tego fiszki te są idealnie. Nie mamy tu podstawowych zwrotów, czy znanych powiedzonek - tu są trudniejsze, bardziej oryginalne zastępstwa tych, które już znamy, np.
nieskazitelnie czysty (hmmm... very clean, otóż nie!) - spick and span
To są fiszki, które pomogą Ci zaimponować egzaminatorom, nauczycielom, czy po prosu bardzo poszerzą Twoje zdolności leksykalne :). Ze względu na to, nie polecam ich dla początkujących.

Amerykański kontra brytyjski
Poziom: średnio zaawansowany (B1)
Na kartonikach: słowa i zwroty

Większość z nas zdaje sobie sprawę, że istnieje różnica między angielskim: amerykańskim i brytyjskim. I to niekiedy znaczna (filmiki z Anglikiem i Amerykaninem, lub po prostu oglądnie anglojęzycznych osób z całego świata, są tego świetnym dowodem). Ten pakiet nie był już dla mnie tak wyzywający jak wyżej wspomniany, wiele z zaprezentowanych słów już znałam. Z drugiej strony, nie zawsze wiedziałam, które to amerykańskie, a które brytyjskie - w tym fiszki bardzo mi pomogły :D. Ten pakiet jest zdecydowanie bardziej rozrywkowy, przyjemniejszy (i szybszy!) w nauce. Nadaje się również dla osób początkujących: nauka z jednoczesnym zaprezentowaniem tak różnych słów znaczących to samo, jest o wiele szybsza.

Zakończenie

Próbowałam się choć trochę ograniczyć, ale (widocznie!) mi się nie udało. Prawdą jest, że uwielbiam fiszki oraz bardzo lubię naukę językówobcych. Fiszki z wydawnictwa Cztery Głowy, naprawdę przypadły mi do gustu: są porządnie i przemyślanie wykonane, nie są drogie - zwłaszcza, że otrzymujemy jeszcze opcje online. Zaimponowały mi na tyle, że kiedy szukałam pomocy językowych do języka włoskiego od razu zakupiłam STARTER z tego wydawnictwa i jestem bardzo zadowolona. 
Już niedługo przedstawię dwa kolejne pakiety :)

Buziaki, Patsy!


Produkt ten otrzymałam do recenzji od wydawnictwa Cztery Głowy, co w żadnym stopniu nie ma wpływu na moją osobistą opinię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz