poniedziałek, 2 lipca 2018

Kelsey Oseid "Co widzimy w gwiazdach? Ilustrowany przewodnik po nocnym niebie" recenzja

Przekład: Magdalena Korobkiewicz 
Data wydania: 05.2018
Ilość stron: 160

Są takie książki, które po prostu krzyczą z okładki twoje imię. Tak właśnie było w przypadku tej pozycji. Kiedy zobaczyłam tytuł oraz słowo "ilustrowany" pod spodem (zrobiłam też mały internetowy rekonesans w poszukiwaniu prac Kelsey Oseid), wiedziałam, że książka ta przypadnie mi do gustu. "Co widzimy w gwiazdach?" całkowicie spełniło moje oczekiwania, a podróżując z autorką po nocnym niebie bawiłam się świetnie.

Opis:
"Co widzimy w gwiazdach" to fascynujący, bogato ilustrowany przewodnik po nocnym niebie. Czytelnik znajdzie tu nie tylko zbiór podstawowych faktów z dziedziny astronomii, lecz także wyruszy wraz z autorką w niezwykłą podróż przez mity, legendy, wyobrażenia ludzkości na temat budowy wszechświata czy pochodzenia gwiazdozbiorów. Ta książka – dzięki swojej artystycznej formie – jest jednocześnie zachwycającym dziełem sztuki i najlepszym wprowadzeniem w tajemnice kosmosu dla starszych dzieci, młodzieży, a nawet dorosłych.


Po pierwsze (i oczywiście najważniejsze) ta książka jest przepiękna. To właśnie ilustracje tak mnie do niej przyciągnęły. Styl artystki jest wspaniały, nieskomplikowany, a jednocześnie bardzo oryginalny i cudnie wpasowujący się w tytułowy klimat nocnego nieba. Lektura tej książki naprawdę przenosi nas w inne, niezwykłe miejsce. W dodatku pozycja ta jest porządnie oprawiona oraz wydana na świetnym papierze - te wszystkie elementy składają się na wspaniałe czytelnicze doświadczenie.


Odrobinę zaskoczył mnie poziom tej książki. Spodziewałam się uproszczonego języka i raczej bardziej podstawowych informacji, a otrzymałam ciekawie opracowane fakty, o których wcześniej nie wiedziałam. Autorka świetnie zróżnicowała informacje zawarte w książce - znajdziemy tu coś o planetach, galaktyce, historii astronomii, ale też o gwiazdozbiorach. Właśnie na te ostatnie chciałabym zwrócić uwagę. Wszystkie gwiazdozbiory zostały przepięknie zilustrowane oraz ciekawie opisane. Mnie na przykład najbardziej zainteresowało mnie to, jak duży wpływ na nazwy w naszej galaktyce miała mitologia, z czego wcześniej nie zdawałam sobie sprawy.

Warto zaznaczyć, że jeśli kupujemy tę książkę dla młodszego czytelnika, który dopiero co zaczyna swoją przygodę z kosmosem, może on uznać opisy za niewystarczające, jeśli chodzi o wytłumaczenie. Z drugiej strony będzie to ogromnym plusem dla bardziej obeznanych młodych pasjonatów, gdyż znajdą w tej pozycji nowe i ciekawe informacje opatrzone niezwykłymi ilustracjami. Z łatwością mogę tę książkę polecić również dorosłym, którzy jedyną wiedzę o kosmosie wynieśli z ograniczonych i nudnych zajęć szkolnych. Sama coś o astronomii wiedziałam przed lekturą, jednak dzięki tej pozycji dowiedziałam się wiele nowego (a poza tym wspominałam już o cudnych ilustracjach?).


"Co widzimy w gwiazdach?" to przepiękny ilustrowany przewodnik po nocnym niebie. Szczerze polecam go miłośnikom cudownie prezentujących się książek oraz pasjonatom astronomii. Lektura ta jest świetnie skomponowana, nie jest przesycona informacjami, i z łatwością możemy nadążyć za materiałem. W dodatku myślę, że niezależnie od naszego zaawansowania w temacie, wyniesiemy coś z tej świetnej lektury :).

Moja ocena: 8.5/10

Miłego czytania,
Patsy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz