poniedziałek, 16 listopada 2015

Johanna Basford "Zaczarowany las" ("Echanted Forest")

Data wydania: 10.2015
Ilość stron: 96 

Mimo tego że jako dziecko uwielbiałam kolorowanki, to z początku koncepcja "książki do kolorowania" wydała mi się mało atrakcyjna. Jednak im dłużej o tym myślałam, moje nastawienie ulegało zmianie. Skoro rysowanie jest jedną z moich ulubionych kreatywnych aktywności, więc czemu nie spróbować ponownie z kolorowaniem? Piękne wzory w stworzonym przez Johannę Basford "Zaczarowanym lesie" sprawiły, że już dłużej zastanawiać się nie miałam ochoty :).

Opis:
Witaj w zaczarowanym lesie!
Znajdziesz tu rysunki do wypełnienia kolorem, niezwykłe stworzenia i magiczne przedmioty – w tym dziewięć symboli potrzebnych, by odkryć tajemnicę zamku.
Nieważne, ile masz lat. Nieważne, kim jesteś – artystą, królem tej krainy czy poszukiwaczem przygód. Wpadnij do króliczej nory i odkryj czarno-białą magię...


Ta książka do kolorowania (aka zdecydowanie bardziej artystyczne i dojrzałe nazwanie kolorowanki) zdecydowanie mnie nie zawiodła: od przepięknych oraz zróżnicowanych wzorów, poprzez całkiem uroczą i ciekawą myśl przewodnią, aż po świetną jakość użytych materiałów. Największe obawy miałam właśnie w stosunku do tego ostatniego elementu, jednak na szczęście strony nie przebijają, a jedyne ślady to te w fakturze, które pozostają po naprawdę mocnym nacisku kredek. W razie czego, jeśli ktoś nie chce się ograniczać można po prostu wybrać jeden wzór na kartkę.


Nie sposób również nie wspomnieć, o właściwościach jakie niesie za sobą ten sposób relaksu. Kolorowanie uspakaja, gdyż pozwala się skupić jedynie na wykorzystywaniu swojej kreatywności, co daje jeszcze lepsze efekty w połączeniu z ulubioną muzyczkę, a jeśli ktoś lubi to z audiobookiem. Jest to również idealny sposób na wyzwolenie z siebie artysty, z czym wiele osób ma w dzisiejszych czasach problem. Przez to że mamy do czynienia z papierem, a nie kolejnym elektrycznym zabawiaczem, efekt naszej kreatywności jest niezwykle satysfakcjonujący. Mimo iż podążamy wyrysowanymi przez autorkę liniami, mamy nieskończoną liczbę możliwości sprawienia, że książka ta jest spersonalizowana, i nie mamy wątpliwości, że jest wyjątkowa.

Jeśli ktoś jest zainteresowany książkami do kolorowania, szczerze polecam "Zaczarowany las". Dla mnie jest to pierwsze spotkanie z tym "gatunkiem", jednak z pewnością nie ostanie. Relaks, satysfakcja oraz uwolnienie wewnętrznego dziecka jest niesamowicie przyjemnym uczuciem i nie mam zamiary go sobie żałować.

Miłego tygodnia, Patsy!

1 komentarz:

  1. Ach, muszę dorwać tę malowankę, ale w tym nowym wydaniu - na grubszych kartkach :)

    OdpowiedzUsuń