czwartek, 18 listopada 2010

Carrie Jones "Pragnienie" ("Need")


Wydawnictwo: Bukowy Las
Tłumaczenie: Dobromiła Jankowska
Data wydania: 10 listopada 2010r.
Ilość stron: 312

Mówi się, że nazywanie strachu pomaga go okiełznać. Jednak czy nazywanie czegoś nieznanego jest możliwe?

Akcja rozgrywa się w Maine, zimnym amerykańskim miasteczku. Zara po śmierci ojczyma traci chęci do życia, dlatego jej mama postanawia wysłać ją do babci. Dziewczyna mimo ówczesnych wątpliwości dosyć szybko aklimatyzuje się w nowym środowisku, zdobywa kilku nowych przyjaciół, z którymi postanawia podzielić się pewną dziwną sytuacją... Śledzi ją pewien mężczyzna. 

W książce występują pewne sytuację, które można przewidzieć, ale nie tylko my to robimy. Bohaterka domyśla się bardzo wielu rzeczy, ale próbuje w to nie wierzyć, przez co książka zyskuję dużego plusa za realistyczność ;).
Bohaterka potrafi zadbać nie tylko o siebie, ale i o rodzinę i przyjaciół. Przezwycięża swoje fobie, aby stawić czoła zagrożeniu. 

Carrie Jones w swojej książce wykorzystała (albo wymyśliła) pewne fantastyczne stworzenia. Piksy. Mają coś z wróżek, elfów i ludzi. Nie są one bardzo groźne, ale kiedy król jest samotny, czyli nie ma królowej, jego dwór dopada pragnienie, niebezpieczne dla ludzi mieszkających w okolicy.

Autorka stworzyła książkę pełną akcji, niespodziewanych sytuacji oraz oryginalnych bohaterów. "Pragnienie" jest napisane bogatym językiem, zawiera w sobie też elementy dobrego thrillera. Książka wywołała we mnie przeróżne emocje: napięcie, podekscytowanie i naprawdę mam wrażenie, że uczestniczę w akcji (ma na to wpływ na pewno pierwszoosobowy narrator).

Moja ocena: 9/10

Pozdrawiam, Patsy.

10 komentarzy:

  1. Taki troszkę thriller, elementy fantasy ... może być ciekawie :)

    www.przyjemnostki.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. zapowiada się interesującą :)
    widzę też, że czytasz "Koniec". cieakwa jestem czy Ci sie spodoba. mnie bardzo i sądze, że to najlepsza część serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Vario, ja myślę, że i tak pierwsza była najlepsza.
    A co do "Pragnienia" to z pewnością przeczytam, bo wydaje się świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się nazwa wydawnictwa i właściwie pierwszy raz je widzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm może nawet się skuszę lubię i thriller i fantasy więc ich połączenie może być ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem pewna czy spodobałaby mi się ona ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie przeczytać tę książkę. Mam ją w planach już od długiego czasu. Mam nadzieję, że w końcu wpadnie w moje łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka "powala" :D Muszę sięgnąć koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. O, nie spodziewałabym się, że ta książka będzie aż tak dobra :) Jakoś nieco inaczej mi się kojarzyła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś nie jestem przekonana do tej książki. Nie podoba mi się okładka (kojarzy mi się, z tak modnymi teraz różnego rodzaju sagami czy cyklami o wampirach/aniołach i innych).
    --

    Dziękuję za komentarz i również dodaję do linków .

    OdpowiedzUsuń