sobota, 28 listopada 2020

Listopadowy stosik | 2020


W listopadzie postanowiłam się opanować i nabyć rozsądną ilość książek. Na szczęście udało mi się tego dokonać, z czego jestem bardzo zadowolona - w październiku zdecydowanie poszalałam 😅.

Przejdźmy od razu do wspaniałych, nowych nabytków!


1. Italo Calvino "Po co czytać klasyków" 

Do pisarza tego już od dłuższego czasu robiłam podchody. W końcu zauważywszy tę pozycję postanowiłam się skusić. "Po co czytać klasyków" to zbiór krótkich esejów tego słynnego włoskiego pisarza, w którym prezentuje on nam dzieła klasyczne warte przeczytania. Eseje poświęcone są mniej i bardziej znanym utworom, Calvino świetnie je analizuje i podkreśla ich atuty.

 Jestem w trakcie lektury, i jak dotąd książka ta bardzo mi się podoba :). 



2. Gyula Krúdy "Miasto uśpionych kobiet" 

Jest to zbiór opowiadań oraz innych krótkich form. Mimo iż, maczałam już palce w literaturze węgierskiej jeszcze z tym pisarzem bliżej się nie poznałam. Nie skłamię również przyznając, że okładka bardzo mnie przyciągnęła o.O. Jest naprawdę prześliczna!


3. Susan Sontag "Przeciw interpretacji i inne eseje"

Ostatnio miałam przyjemność czytać inny zbiór esejów Susan Sontag ("AIDS i jego metafory"), i wiedziałam, że prędzej raczej niż później, sięgnę po kolejny. Jak widać, prędzej nadeszło ;). Ten zbiór poświęcony jest w większym stopniu literaturze oraz pisarzom, co w połączeniu z tak bardzo przeze mnie lubianym stylem Sontag, zwiastuje wspaniałą lekturę.

4. Göran Hagg "Mussolini. Butny faszysta"

Szczerze powiedziawszy, to kupiłam tę książkę ze względu  na pracę jaką zamierzam napisać... W każdym razie jestem ciekawa postaci Mussoliniego oraz tego jak wyglądał włoski faszyzm - mam wrażanie, że często jest to temat "ignorowany" w szkołach, na rzecz niemieckiej odmiany. Zobaczymy!


*****

Oklaski dla mnie za bycie rozsądnym książkoholikiem (przynajmniej w tym miesiącu ekhem ekhem)!

W przyszłym nie planuję już tak skromnych nabytków 😅.

Miłego czytania!


1 komentarz: