sobota, 29 września 2018

Najbardziej wyczekiwane zapowiedzi do końca roku!



Uwielbiam przeglądać zapowiedzi literackie - jest to jeden z moich ulubionych sposobów odkrywania nadchodzących lektur :D. Zauważyłam jednak, że stałam się bardziej wybiórcza jeśli chodzi o ekscytację zapowiedziami, więc ciężko było mi skomponować taki post. Jednak na końcówkę tego roku znalazło się kilka książek, na które naprawdę się cieszę, i z chęcią się dzisiaj nimi podzielę.


"Drzewo życzeń"
Dla dzieci i młodzieży
3.10

Rzadko sięgam po ten gatunek, jednak muszę przyznać, że zagraniczne recenzje skusiły mnie do sięgnięcia po tę książkę. Do tego cudna okładka ^^

Opis:
Zabawna, głęboka i ciepła historia o inności i tolerancji, opowiedziana z zaskakującej perspektywy.

Może drzewa nie umieją żartować, ale bez wątpienia potrafią opowiadać historie. Tę opowiada pewien dwustuletni dąb. Ma na imię Dąb i jest drzewem życzeń – co roku ludzie ozdabiają go skrawkami papieru, szmatkami, czasem nawet skarpetkami. Każda taka ozdoba to czyjeś marzenie.
Razem ze swoją przyjaciółką wroną Bongo i innymi zwierzętami, które żyją w jego dziuplach i gałęziach, Dąb czuwa nad okolicą. Mogłoby się wydawać, że nic już go nie zaskoczy. Ale pewnego dnia do jednego z domów przy jego ulicy wprowadza się rodzina z zagranicy. Nie wszyscy życzliwie ją witają. Wkrótce wydarza się coś, co sprawi, że Dąb złamie najważniejszą zasadę wszystkich roślin i zwierząt i… przemówi do ludzi. [link]


Mark Lawrence "Szara siostra" 
Fantasy
12.10
"Czerwona siostra", czyli pierwsza część tej serii bardzo mi się podobała. Fantasy, zakon zabójczyń oraz akademickie tło, dają wyjątkowo ciekawy efekt. Do tego również wciągająca akcja i mamy naprawdę dobrą lekturę. Mam nadzieję, że kontynuacja nie zawiedzie!


Marta Dymek "Nowa Jadłonomia"
Kulinaria 
17.10

Przepisy Jadłonomii już wielokrotnie sprawdzałam, i zawsze okazywały się warte przygotowań :D. Jej pierwszą książkę już mam i z chęcią używam, jednak z jakiegoś powodu nie sięgnęłam jeszcze po jej nowszą pozycję - to nie jest premiera książki, tylko jej nowe wydanie. Tak czy siak, myślę, że już czas sięgnąć po nowe inspiracje :).


"Królowie Wyldu" 
Fantasy
30.10

Również o tej pozycji słyszałam wiele dobrego, i stwierdziłam, że sama z chęcią się przekonam, czy peany są uzasadnione ;). W końcu, fantasy nigdy nie za wiele!

Opis:
Clay Cooper i członkowie jego grupy niegdyś zasłynęli jako najokrutniejsi najemnicy, najlepsi z najlepszych w tej części Wyldu. Dni ich chwały dawno przeminęły, a oni sami oddalili się od siebie, rozpili się, przytyli i zestarzeli. Pewnego dnia na progu Claya pojawia się jego dawny kompan, Gabriel. Prośba, z którą przybywa, dotyczy misji, jakiej może się podjąć tylko ktoś bardzo odważny bądź bardzo głupi.

Córka Gabriela, Rose, została uwięziona na drugim końcu świata w mieście, które oblega chmara potworów nazywanych hordą z Wyldu. Aby dotrzeć pod mury miasta i pokonać hordę, reaktywowana Saga musi rozprawić się z kanibalami, żądnymi zemsty bogami oraz niedającą im chwili wytchnienia łowczynią głów. Nadchodzi pora, by przywrócić Sagę do życia. [link]


"Wszystkie nasze obietnice"
Literatura obyczajowa
14.11

Jeszcze kilka miesięcy temu zapowiedź ta zostałaby przeze mnie kompletnie zignorowana, jednak (co nie zdarza się często), autorka ta wróciła na moją listę poczytnych autorów. Mam nadzieję, że już z niej nie zniknie i lektura okaże się świetna :D.

Opis:
Idealna miłość.

Nieidealni ludzie.

Quinn i Graham przysięgali sobie miłość, wierząc, że wspólnie poradzą sobie z wszelkimi przeciwnościami losu. Ma to upamiętniać szkatułka, którą Graham podarował ukochanej w dniu ślubu.
Przez kilka następnych lat wzajemne przyrzeczenia stają się źródłem rozczarowań. W życiu małżonków zaczyna królować rutyna, a marzenia o założeniu rodziny stają się nieosiągalne. Oddalający się od siebie Quinn i Graham zaczynają wątpić w sens swojego związku.
Przyszłość ich małżeństwa kryje się jednak w śladach z przeszłości zamkniętych w szkatułce – pod sekretami, błędami i niedopowiedzeniami...

Historia Quinn i Grahama rozpoczyna się w momencie, gdy oboje rozstają się ze swoimi partnerami. Czy taki los spotka również ich związek? [link]


María Hesse
Biografia/ Dla dzieci i młodzieży
21.11

Frida Kahlo interesuje mnie już od jakiegoś czasu. Jest to jednak takie zainteresowanie z daleka. Przy okazji przeglądania zapowiedzi, książka ta przykuła moją uwagę (okładka jest fascynująca!) i stwierdziłam, że sięgnięcie po tę pozycję byłoby dobrą okazją do lepszego zaznajomienia się ze znaną artystką :)

Opis:
Ilustrowana biografia jednej z największych artystek w dziejach świata. Frida Kahlo żyła pełnią życia, w zgodzie ze swoją bezkompromisową osobowością. Jej malarstwo to krew i cierpienie, ale także zabawa i kolor. Była wojowniczką, która nie wahała się stawić światu czoła, namiętną kobietą, która nie godziła się na życie w cieniu swojej wielkiej miłości – Diego Rivery – i walczyła o spełnienie swoich marzeń. Frida chciała przeżywać intensywnie zarówno nieszczęścia, jak i radości, które oferował jej los. To w tym uporze tkwiła jej prawdziwa siła. Ta książka to zainspirowany przeżyciami owej ikonicznej meksykańskiej malarki przepiękny i barwny spacer przez jej życie i dzieło. [link]

*****

To na tyle! Jestem ciekawa, czy do końca roku jeszcze coś nowego przykuję moją uwagę (prawdopodobnie tak ;).

Miłego czytania,
Patsy.

1 komentarz: